16-12-2012

Cupcakes maken (:

Hoi! vandaag wil ik laten zien hoe ik cupcakes maak, het is niet heel bijzonder maar het leek me wel leuk om te laten zien, omdat ik deze op 15 december (nationale cupcake dag) heb gemaakt, kijk mee (:






Als eerst neem ik geen cupcake mix, maar een mix voor een gewone cake, omdat je met cupcake mix meestal maar rond de 12 kleine cakejes krijgt, en met een cakemix krijg je er ong. 17, en dat is natuurlijk handig als je het voor veel mensen moet maken (: 



Doe de ingredienten die je nodig hebt gewoon in een kom en maak het beslag zoals het op  het pak staat beschreven. (De paars zwarte klodder die je in het beslag ziet is kleurstof, zo krijg ik roze cakejes) 


Als je dit goed mixt met de mixer moet je zoiets krijgen (meestal is het bij mij wat dunner, maar nu heb ik geen vloeibare boter gebruikt) Check het is roze :D 


Doe het beslag in cake vormpjes, je moet even kijken hoeveel je er kan maken, ik heb er nu zoveel maar ik denk dat met het beslag dat ik over had ik er ook nog 2 bij had kunnen doen, als je ze uit de oven haalt worden de zo, er is er een helemaal over de rand gegaan, maar dat kan je makkelijk wegsnijden. let op: op het pak stond dat de cake ong. 60 min in de oven moest, maar als je er cupcakes van maakt is dat altijd anders, dus je moet je cupcakes goed in de gaten houden, bij mij duurde dit ong. 25 minuten. 


Dan is het nu tijd voor versieren (: Hier heb ik helaas niet hele goede foto's van, ook niet zo veel alleen wat je kan doen is gewoon marsepein of fondant rollen, en er met een glas een rondje uit drukken, dat kan je op de cakejes plakken (met glazuur  > doe een beetje poedersuiker en een heel klein beetje water in een kommetje en goed mengen tot het de goede supstantie heeft) 




Hier heb ik een cakeje gepakt, en met grijze marsepein een muis gemaakt, ik heb een stukje van geel marsepein afgesneden en dit in de vorm van een kaasje, met chocoladestiften heb ik er stipjes op gezet en de ogen en neus gemaakt. Het bruine stipje dat je ziet is trouwens nog een chocolade afdruk (naast het kaasje)




Maar je kan ook een giraffe maken, met geel marsepein vorm je de vorm van een giraffe en met roze marsepein (rood en wit) maak je de neus, dan maak je met chocoladestiften de vlekken, oren ogen en neus. 


Dit is ook een basis van witte fondant, en hierop een roosje, heel makkelijk te maken door met rood marsepein een reepje te maken en deze op te rollen, en uit groen marsepein blaadjes te snijden, met chocoladestiften maak je de afdruk van de blaadjes. 



En dat was het, hoop dat jullie het leuk vonden en tot de volgende keeeer (: Liefs, Lisa. 


3 opmerkingen:

  1. Wat super creatief! Echt vet gemaakt joh!

    Is vast ook lekkerder met gewoon cakebeslag of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! lekkerder weet ik niet dat licht er denk ik aan welk merk je neemt, maar deze waren echt heel lekker!

      Verwijderen