20-01-2013

Taart maken

Hey, zoals jullie misschien al gemerkt hebben houd ik superveel van dingetjes bakken en maken, en ik maak bijna elk weekend wel een taart, cake, of cupcakes! dit weekend was het een slagroomtaart, ik had dit al eerder gedaan met puddingbroodjes room, lekker, maar nu wou ik graag met echte slagroom en aardbeien, en zonder marsepijn want dat vind mn vader niet zo lekker. Dus kijk mee hoe ik een slagroomtaart maak! (: En oja vinden jullie dit soort posts leuk? laat het even achter in de reacties!






Ik gebruik (zoals bij alles) een gewone cake mix omdat je ook hier heeel veel mee kan varieren, je kan er cupcakes van maken, een gewone cake, maar ook een taart. Daarnaast kan je hieraan dingen toevoegen die je heel lekker vind zoals cacao (dan word het een chocolade taart of cake enz.) of vanille, munt, enz. 




Alle ingredienten laat ik hier even snel zien, boter, 3 eieren en 50 ml melk. 






Mix dat goed door en doe het in een taart vorm, strijk dit mooi af, ik heb hier best een grote vorm maar je kan ook een kleinere nemen dan kan je hem misschien wel 2 of 3 keer doorsnijden. 




Mijn taart kwam er zo uit, perfect bruin al zeg ik het zelf (: 


deze snij je door, je moet wel voorzichtig zijn dat de taart niet door de midden gaat, en leg het andere deel heel voorzichtig op een ander bord. 


Ik doe er jam tussen maar als je hier niet van houd hoeft het natuurlijk niet, kwak wat jam in het midden van je taart en spreid dit uit 


zoals dit (: 



dan doe je hetzelfde maar dan met de slagroom, dit mag best een dikke laag zijn. Ik vind t leuk om zelfgemaakte slagroom te gebruiken en dit is ook lekkerder (vind ik zelf!) dus dat heb ik gedaan maar je kan de taart ook onder spuiten met slagroom uit een bus. 

verspreiden! :D 


en leg de bovenkant er dan weer op. maak wat leuke dingetjes er op met slagroom of spuit hem helemaal onder, en doe er dan marsepein over, hier was mijn klopslagroom op dus spoot ik de rest van de gaten op met busslagroom.


En ik deed er frambozen op! omdat er frambozen jam tussen zat, als je aardbeienjam neemt zijn aardbeien ook heel lekker! 



en zo werd die dus uiteindelijk ook van binnen! jummie! eet smakelijk! :D 



liefs, Lisa 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten