11-11-2012

DIY: banaan haar-gezichtsmasker deel 1

Hoi!
Gister was het Zaterdag en toen besloot ik eens een DIY te doen, ik vind het altijd leuk om maskers s te maken en ik had er gister ook tijd voor. Dus klik snel op lees verder als je wil weten hoe je met banaan een haar en gezicht's masker maakt ! dit is deel 1 en hier laat ik zien hoe je met banaan een gezichtsmasker maakt.



De meesten van jullie weten denk ik wel dat je met alleen yoghurt een prima gezichtsmasker kan maken, alleen ik besloot er wat extra dingen aan toe te voegen. Dus kijk mee (: Wat je nodig hebt is eigenlijk alleen yoghurt, olijfolie en banaan. Honing kan je er ook nog aan toevoegen, maar ik heb dat niet thuis dus je kan het prima weglaten als je het ook niet hebt.



ik gebruik deze olijfolie, je kan natuurlijk elke olijfolie gebruiken die je wilt. 

begin met een schaaltje en daar doe je een scheutje yoghurt bij, dit was een beetje te veel dus minder dan dit kan zeker! 

doe hierbij een grote theelepel of twee kleine theelepeltjes olijfolie, kan meer als je meer yoghurt hebt, en minder als je minder yoghurt hebt. 

dan pak je een banaan, deze banaan is bruin en dus zachter, en makkelijker de prakken. 

pel de banaan en snij er drie a vier plakjes af, ligt weer aan de hoeveelheid yoghurt. 

prak de stukjes banaan, ziet dit er niet lekker uit? 

doe ze bij je yoghurt en olijfolie en klaaar is je masker! smeer dit op je gezicht en laat het 15 tot 20 minuutjes intrekken. 

het resultaat is een lekker zachte huid, dit masker werkt voor mij heel goed maar als je het iets minder wilt, bijv. je hebt niet zo'n droge huid, kan je ook alleen de yoghurt nemen. Oja als je honing in huis hebt voeg dat dan zeker ook toe voor een nog zachtere huid :)

happy DIY-ing, liefs Lisa. 

1 opmerking: